نظافت برگ بنفشه افریقایی

نظافت برگ بنفشه افریقایی

 

 

یکی از سوالهایی که در رابطه با نگهداری بنفشه افریقایی زیاد مطرح میشد نحوه پاک کردن برگهای بنفشه افریقایی بود.ما در این بخش به بررسی روشهای پاکسازی و علت اینکه باید اقدام به نظافت و پاکسازی برگهای بنفشه افریقایی بکنیم می پردازیم.

از جمله علل اهمیت نظافت میتوان به اهمیت میزان نور دریافتی به برگهای بنفشه افریقایی اشاره کرد . زمانی که غبار و الودگی روی برگها تجمع کند میزان نور دریافتی افت شدیدی میکند و باعث کاسته شدن میزان رشد و گلدهی میگردد.

یکی از علل تجمع این الودگیها خود ساختار برگ بنفشه افریقایی می باشد . برگ این گیاه به علت دارا بودن کرک دارای منافظ خوبی برای تجمع غبار میباشد .نظافت برگ بنفشه افریقایی

ضمنا به این نکته نیز می توان اشاره کرد که تجمع الودگی میتواند منجر به ابتلا به انواع بیماریها نیز بگردد و در کل فرم زشت و نازیبایی به گیاهتون خواهد داد.

راهکارهای نظافت برگ بنفشه افریقایی :

یکی از ساده ترین روشها استفاده از فرچه و برس است. این وسایل شاید به وفور در منزل پیدا شوند و بسیار کاربردی و سهل الوصول می باشند . براحتی میتوان با حرکت بروساژ مانند روی برگها را از غبار پاک سازی نمود .

نظافت برگ بنفشه افریقایی

 

روش دوم شست شوی کامل اندام هوایی بنفشه افریقایی در زیر آب می باشد :

شاید کمی دچار استرس و دلهره شدید. چظور میشود گیاهی که برگهایش به رطوبت حساس است را شست ؟!

نگران نباشید زمانی که اینکار بصورت محدود انجام گیدد هیچ اتفاف منفی رخ نخواهد داد . برای این کار میبایست ابتدا اب شیر را طوری تنظیم نمایید که اب ولرم باشد . یعنی نه سرد و نه داغ . اب را روی دستان خود بریزید و براحتی انرا محک بزنید . سپس گلدان را در یک دست خود گرفته به ارامی از یک طرف انرا به زیر اب برده و برگ ها را یکی یکی دوش بکیرید. هر برگی را که زیر اب میبرید به ارامی انرا با انگشتانتان ماساژ داده و تمییز کنید. بعد از اتمام برگها با یک دستمال نرم و لطیف برگها را به ارامی خشک وپاک نمایید .این کار معجزه میکند و گویا گیاهتان نو نوار شده است .

 

 

لطفا پرسشها ودرخواستهای خود از طریق بخش نظرات یا ارتباط با ما در میان بگذارید . تیم کارشناسی ما در اسرع وقت پاسخگو خواهد بود.

 

 

2دیدگاه در “نظافت برگ بنفشه افریقایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *