مقابله با تجمع نمک در بنفشه آفریقایی

مقابله با تجمع نمک در بنفشه آفریقایی

با سلام
خیلی از دوستای عزیز بونسای ایران میپرسند چرا بنفشه افریقایشون بعد مدتی یهو از بین میره!!
امروز میخواهیم یک دلیل عمده انرا بیان کنیم.
همانطور که میدانید برای برگدهی و گلدهی بنفشه افریقایی از کود شیمیایی استفاده میکنند. استفاده مکرر از این نوع کودها باعث تجمع نمک در سطح رویی خاک می گردد. تجمع نمک باعث از بین رفتن بوته وگیاه شما میگردد.با سلام خیلی از دوستای عزیز بونسای ایران میپرسند چرا بنفشه افریقایشون بعد مدتی یهو از بین میره!! امروز میخواهیم یک دلیل عمده انرا بیان کنیم. همانطور که میدانید برای برگدهی و گلدهی بنفشه افریقایی از کود شیمیایی استفاده میکنند. استفاده مکرر از این نوع کودها باعث تجمع نمک در سطح رویی خاک می گردد. تجمع نمک باعث از بین رفتن بوته وگیاه شما میگردد. 3راه برای مقابله با این مشکل بشما پیشنهاد میگردد. 1-استفاده کم و بموقع و با دوز مناسب از کود شیمایی 2-بعد از چند بار ابیاری از پایین ، اقدام به ابیاری از بالا نیز بنمایید. البته با احتیاط که برگها و تنه خیس نشوند . اینکار باعث شسته شدن اثرات نمکی میگردد. 3-راه سوم استفاده از هیومیک اسید گوگرددار میباشد. هیومیک اسید با ترکیبات منحصر بفردی که دارد باعث مقابله با شوری و phبالا میشود. ضمن تقویت گیاه ، باعث اصلاح بافت خاک ، رها سازی کودهای استفاده شده قبلی و جذب گیاه شدن، افزایش سنتز، افزایش کارایی کود های دیگر ،افزایش قدرت ریشه زایی و رشد ریشه،کاهش سمیت کودها و عناصر اضافی موجود در خاک می گردد. ضمنا این کود ازت ، پتاسیم ، کلسیم ، منیزیم ، گوگرد و ریز مغذی های : آهن ، روی ، منگنز را به فرم قابل جذب برای گیاه را دارامیباشد . * با توجه به نقش گوگرد درگیاهان مخصوصا در انتقال نیتروژن و در اختمان برخی از اسید های امینه و مولکولهای آلی حضور این عنصر در این کود منجر به افزایش مقاومت گیاهان در برابر تنشهای محیطی نظیر سرما ، گرما ،آفات و بیماریها و کاهش تنش های ناشی از شوری و قلیایی بودن خاک می گردد . زمانی که میخواهی بوته ی بنفشه افریقایتان پر برگ و تنومند شود حتمن از هیومیک اسید گوگرددار استفاده نمایید. مطالعات نشان داده است میزان تلفات در استفاده از این فرمول بسیار بسیار کمتر کودهای دیگر میباشد. این نکته را در نظر داشته باشید زمانیکه میخواهید بوته بنفشه افریقاییتان شروع به گلدهی نماید از کود های فسفات و پتاس بالا نیز در جیره ی غذایی ان استفاده نمایید.
۳راه برای مقابله با این مشکل بشما پیشنهاد میگردد :
۱– استفاده کم و بموقع و با دوز مناسب از کود شیمایی
۲بعد از چند بار ابیاری از پایین ، اقدام  به ابیاری از بالا نیز بنمایید. البته با احتیاط که برگها و تنه خیس نشوند .
اینکار باعث شسته شدن اثرات نمکی میگردد.
۳راه سوم استفاده از کود هیومیک اسید گوگرددار میباشد.

با سلام خیلی از دوستای عزیز بونسای ایران میپرسند چرا بنفشه افریقایشون بعد مدتی یهو از بین میره!! امروز میخواهیم یک دلیل عمده انرا بیان کنیم. همانطور که میدانید برای برگدهی و گلدهی بنفشه افریقایی از کود شیمیایی استفاده میکنند. استفاده مکرر از این نوع کودها باعث تجمع نمک در سطح رویی خاک می گردد. تجمع نمک باعث از بین رفتن بوته وگیاه شما میگردد. 3راه برای مقابله با این مشکل بشما پیشنهاد میگردد. 1-استفاده کم و بموقع و با دوز مناسب از کود شیمایی 2-بعد از چند بار ابیاری از پایین ، اقدام به ابیاری از بالا نیز بنمایید. البته با احتیاط که برگها و تنه خیس نشوند . اینکار باعث شسته شدن اثرات نمکی میگردد. 3-راه سوم استفاده از هیومیک اسید گوگرددار میباشد. هیومیک اسید با ترکیبات منحصر بفردی که دارد باعث مقابله با شوری و phبالا میشود. ضمن تقویت گیاه ، باعث اصلاح بافت خاک ، رها سازی کودهای استفاده شده قبلی و جذب گیاه شدن، افزایش سنتز، افزایش کارایی کود های دیگر ،افزایش قدرت ریشه زایی و رشد ریشه،کاهش سمیت کودها و عناصر اضافی موجود در خاک می گردد. ضمنا این کود ازت ، پتاسیم ، کلسیم ، منیزیم ، گوگرد و ریز مغذی های : آهن ، روی ، منگنز را به فرم قابل جذب برای گیاه را دارامیباشد . * با توجه به نقش گوگرد درگیاهان مخصوصا در انتقال نیتروژن و در اختمان برخی از اسید های امینه و مولکولهای آلی حضور این عنصر در این کود منجر به افزایش مقاومت گیاهان در برابر تنشهای محیطی نظیر سرما ، گرما ،آفات و بیماریها و کاهش تنش های ناشی از شوری و قلیایی بودن خاک می گردد . زمانی که میخواهی بوته ی بنفشه افریقایتان پر برگ و تنومند شود حتمن از هیومیک اسید گوگرددار استفاده نمایید. مطالعات نشان داده است میزان تلفات در استفاده از این فرمول بسیار بسیار کمتر کودهای دیگر میباشد. این نکته را در نظر داشته باشید زمانیکه میخواهید بوته بنفشه افریقاییتان شروع به گلدهی نماید از کود های فسفات و پتاس بالا نیز در جیره ی غذایی ان استفاده نمایید.
هیومیک اسید با ترکیبات منحصر بفردی که دارد باعث مقابله با شوری و phبالا میشود. ضمن تقویت گیاه ، باعث اصلاح بافت خاک ، رها سازی کودهای استفاده شده قبلی و جذب گیاه شدن، افزایش سنتز کلروفیل، افزایش کارایی کود های دیگر ،افزایش قدرت ریشه زایی و رشد ریشه،کاهش سمیت کودها و عناصر اضافی موجود در خاک می گردد.
ضمنا این کود   ازت ، پتاسیم ، کلسیم ، منیزیم ، گوگرد و ریز مغذی های : آهن ، روی ، منگنز را به فرم قابل جذب برای گیاه را دارامیباشد .هیومیک اسید گوگرددار مقابله با تجمع نمک در بنفشه آفریقایی

* با توجه به نقش گوگرد درگیاهان مخصوصا در انتقال نیتروژن  و در ساختمان برخی از اسید های امینه و مولکولهای آلی حضور این عنصر در این کود منجر به افزایش مقاومت گیاهان در برابر تنشهای محیطی نظیر سرما ، گرما ،آفات و بیماریها و کاهش تنش های ناشی از شوری و قلیایی بودن خاک می گردد .

زمانی که میخواهی بوته ی بنفشه افریقایتان پر برگ و تنومند شود حتمن از هیومیک اسید گوگرددار استفاده نمایید.
مطالعات  نشان داده است میزان تلفات در استفاده از این فرمول بسیار بسیار کمتر کودهای دیگر میباشد.
این نکته را در نظر داشته باشید زمانیکه میخواهید بوته بنفشه افریقاییتان شروع به گلدهی نماید از کود های فسفات و پتاس بالا نیز در جیره ی غذایی ان استفاده نمایید.

مقابله با تجمع نمک در بنفشه آفریقایی

 

 

 

 

جهت تهیه کود هیومیک اسید گوگرددار و استفاده از مطالب کاملتر به لینک خرید این محصول با کیفیت در اینجا مراجعه بفرمایید. شایان ذکر است این کود دارای استاندارد CE اروپا و چندین ایزو میباشد و مفتخریم که عنوان کنیم ساخت ایران با کیفیت جانی و بازار های بین المللی  است.

 

 

 

 

  پست آپدیت شد در تاریخ ۱۳۹۷/۰۳/۲۳

یک دیدگاه در “مقابله با تجمع نمک در بنفشه آفریقایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *