مبارزه با شپشک آرد آلود

شپشک آرد آلودPseudococcus sp

در سالهای اخیر اکثر گیاهان اپارتمانی دچار افتی میشوند که سفید رنگ است و حالت کرکی و پودر سفید دارد. این افت شپشک آرد الود نام دارو واگر با ان مبارزه نگردد خیلی زود گیاه شما را از بین میبرد .

شپشک‌ آرد آلود Pseudococcus sp5

اغلب گیاهان در معرض این آفت قرار میگیرند و با مکیدن شیره گیاه باعث کندی رشد گیاه میشوند.

بهترین نوع سم برای شپشک آرد آلود مالاتیون و کونفیدور است .
گیاهان اپارتمانی بیشترین اسیب را از این افت را می بینند و دچار این افت میشوند. البته گیاهان بیرونی مثل لاوسون و میخک هندی نیز بشدت مستعد این آفت میباشند.شپشک‌ آرد آلود Pseudococcus sp

برای مقابله با آنها مقداری سم مالاتیون یا کونفیدور ( ۲ cc در ۱ لیتر آب ) را بوسیله ی سمپاش یا اسپری روی تمام نقاط گیاه اسپری نمایید.

اطمینان حاصل فرمایید که تمام گیاه را اسپری کردید و سم به تمام نقاط رسیده است.

بهتر است حدود ۱۰ روز بعد اقدام به تکرار سمپاشی نمایید.

نکته : در صورتی که در فصلهای خنک سال و یا جایی هستید که کمی سایه است و افتاب شدید و داغ ندارد میتوانید برای گیاهان بیرونی از ترکیب رو غن ولک با سم معرفی شده استفاده نمایید تا کارایی و تاثیر سم افزایش یابد و تاثیر بهتری داشته باشد .

تا نسل بعدی این افت که بصورت تخم باقی مانده را نیز از بین ببرید.
وگرنه طی چند روز اینده شپشک مهمان شما خواهد بود.

به این نکته توجه نمایید که این شپشک ها بیشتر در ساقه ها و زیر برگها و کنج  ساقه ها تجمع میکنند و حتما زیر برگها را هم سمپاشی کنید.

شپشک‌ آرد آلود Pseudococcus sp

بهتر است گیاهان اپارتمانی خود را در محل پر نورتری نگهداری نمایید و اب زیاد ندهید تا از رشد نحیفانه و ضعیف جلوگیری بعمل اید و گیاه مستعد این افت نگردد.

 

 

 

سوالات خود را میتوانید از طریق فرم ارسال سوال و نظرات برای کارشناسان ما ارسال نمایید تا تیم مهندسی ما در اسرع وقت پاسخگوی شما عزیزان باشند .

 

 

 

 

 

 

یک دیدگاه در “مبارزه با شپشک آرد آلود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *