راهکار افزایش عمر گل لیلیوم

راهکار افزایش عمر گل لیلیوم

یکی مواردی که بازدید کننده های عزیز از ما داشته اند درباره راه کارهای افزایش عمر گل شاخه بریده ی لیلیوم  یا همان سوسن بوده است.

ما در این آموزش روش ساده و کاربردی برای افزایش عمر گل لیلیوم (سوسن) برای شما عزیزان بیان می نماییم . ولی در ابتدا معرفی خیلی ساده و مختصر درمورد لیلیوم :

لیلیوم با نام علمی  Lilium spp از خانواده ی Liliaceae   میباشد که دارای تنوع زیستس وتنوع رنگی بالا بوده و همچنین اکثرا دارای گلهای معطر میباشند . لیلیوم (سوسن) در زیر خاگ دارای پیاز با فلسهای متعدد میباشد.

راهکار افزایش عمر گل لیلیوم

گلدهی لیلیوم معمولا در ابتدای تابستان رخ میدهد . مگر اینکه کشت گلخانه ایی صورت گرفته شود و اقدام به زود رسی نماییم .

لیلیوم معمولا خاکهای با PH خنثی تا کمی اسیدی را می پسندد .

تکثیر لیلیوم با استفاده از فلسهای پیازش صورت میپذیرد . قبل ااز اینکه به مطلب اصلی که اموزش راهکار افزایش عمر گل لیلیوم است بپردازیم این نکته را باید بیان نماییم که لیلیوم دارای یک واریته ی زیبا بنام lilium ledebourii میباشد که به  سوسن چلچراغ نیز معروف میباشد که در ایران و در نواحی شمالی کشور گسترده شده ولی متاسفانه در حال انقراض میباشد.راهکار افزایش عمر گل لیلیوم

 

راهکار افزایش عمر گل لیلیوم :

شاید همه ی ما بدنبال این هستیم که زمانیکه شاخه گلی خریداری کردیم و یا اینکه هدیه گرفتیم عمر ان کوتاه نبوده و روزهای بیشتری از ان لذت ببریم.

میتوان گفت که برای گلهای مختلف روشهای مختص خودشان وجود داشته باشد .

ولی برای افزایش عمر لیلیوم میتوان اقدام به حذف قسمت نر گل کرد. در تصویر زیر قسمت نر نشان داده شده است که می توان براحتی اقدام به این عمل نمود . تجربه نشان داده است که این عمل نتیجه ی خوبی میدهد. ضمنا میتوانید مقدار کمی سرکه با اب ان اضافه نمایید که باز هم نتیجه خواهید گرفت . مقالات جدید استفاده از اب حدود ۴ درجه و استفاده از مقداری ساکارز  نیز برای افزایش عمر گل لیلیوم را نتیجه بخش اعلام کرده اند .

راهکار افزایش عمر گل لیلیوم

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *